ΕΚΦΕ ΠΕΙΡΑΙΑ - ΝΙΚΑΙΑΣ

ΔΝΣΗ ΔΘΜΙΑΣ ΕΚΠΣΗΣ ΠΕΙΡΑΙΑ

  • Μεγαλύτερο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Προκαθορισμένο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Μικρότερο μέγεθος γραμματοσειράς
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ - ΣΥΝΕΔΡΙΑ

Πειραματικός Διαγωνισμός Γυμνασίων στις Φυσικές Επιστήμες

E-mail Εκτύπωση PDF

 Πειραματικός Διαγωνισμός Γυμνασίων στις Φυσικές Επιστήμες

"Πειραματίζομαι & Ανακαλύπτω 2019"

Αφίσα Διαγωνισμού

Θέματα του Πειραματικού Διαγωνισμού Γυμνασίων

Φυσικής

Χημείας

Τελευταία Ενημέρωση στις Τετάρτη, 22 Μάιος 2019 16:45
 

Σεμινάριο για τα Γυμνάσια της αρμοδιότητας του ΕΚΦΕ Πειραιά-Νίκαιας

E-mail Εκτύπωση PDF

Ολοκληρώθηκε το σεμινάριο που διεξήχθει 5 και 6 Νοεμβρίου 2018 για τα Γυμνάσια της αρμοδιότητας του ΕΚΦΕ Πειραιά-Νίκαιας.

Υλικό Σεμιναρίου:

 

 

 

 

 

 

 

Τελευταία Ενημέρωση στις Δευτέρα, 26 Νοέμβριος 2018 17:12
 

Υλικό από την επιμόρφωση που πραγματοποιήθηκε στις 9/10/2013

E-mail Εκτύπωση PDF

Η επιμόρφωση πραγματοποιήθηκε στις 9/10/2013 στο 10ο Γυμνάσιο Νίκαιας από τη σχ. σύμβουλο ΠΕ04 Μαλαματή Δίτσιου και το ΕΚΦΕ Νίκαιας.

Attachments:
Access this URL (https://www.dropbox.com/sh/f0w005fq6iv6ieh/-2OijewKv0)Υλικό[ ]
 

Ερευνητική εργασία - Χρόνος αντίδρασης σε οπτικό και ακουστικό ερέθισμα

Παρουσίαση του ΕΚΦΕ Πειραιά - Νίκαιας στο 14ο Πανελλήνιο Συνέδριο Φυσικής


 

Πρόταση διδασκαλίας για τη Χημεία Α' Λυκείου

E-mail Εκτύπωση PDF

Δείτε την

πρόταση διδακτέας ύλης για τη Χημεία Α' Λυκείου

Τελευταία Ενημέρωση στις Πέμπτη, 10 Νοέμβριος 2011 13:17
 

Προτάσεις για τη Διδασκαλία Φυσικών Επιστημών

E-mail Εκτύπωση PDF

Δείτε την Παρουσίαση:

Προτάσεις για τη Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στην Α' Λυκείου

από το Σύμβουλο ΠΕ04 Κώστα Στεφανίδη

Τελευταία Ενημέρωση στις Πέμπτη, 10 Νοέμβριος 2011 11:39
 
E-mail Εκτύπωση PDF

 Πατήστε ΕΔΩ για να κατεβάσετε την εργασία που δημοσιεύτηκε στις 20-3-2010 στο 13ο Πανελλήνιο Συνέδριο της ΕΕΦ συνοδευόμενη από όλα τα απαιτούμενα αρχεία.

Για να ανοίξετε τα αρχεία πειραμάτων απαιτείται η εγκατάσταση του MultiLab (για πληροφορίες επικοινωνήστε με το ΕΚΦΕ).

--------------------------------------------------- 

ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΑΙΣΘΗΤΗΡΩΝ ΣΤΗ ΜΕΤΡΗΣΗ ΤΗΣΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΗΧΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΣΩΛΗΝΑ ΤΟΥ KUNTD

Τουντουλίδης Γιώργος

Φυσικός M.Sc. Υπεύθυνος ΕΚΦΕ Πειραιά ? Νίκαιας

 

 

ΠΕΡΙΛΗΨΗ

 

     Η παρούσα εργασία αποτελεί μέρος εκπαιδευτικού σεναρίου στη μελέτη των στασίμων κυμάτων, το οποίο απευθύνεται στους μαθητές της Γ΄ Λυκείου Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης. Συγκεκριμένα, αποτελεί την δεύτερη από τις δύο διδακτικές ώρες που προβλέπει το εκπαιδευτικό σενάριο για τη διδασκαλία των στασίμων κυμάτων, και αποτελεί εργαστηριακή άσκηση για τη μέτρηση της ταχύτητας του ήχου. Στηρίζεται στις συσκευές και τους αισθητήρες (Σύστημα Συγχρονικής Λήψης ? Απεικόνισης) που είναι εφοδιασμένα τα εργαστήρια των Λυκείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και αξιοποιεί τα όργανα αυτά. Συγκεκριμένα χρησιμοποιούνται ο σωλήνας του Kuntd, η γεννήτρια ακουστών συχνοτήτων και οι αισθητήρες μικροφώνου και απόστασης της Fourier Systems.

     Οι μαθητές παρακολουθούν στην οθόνη μέσω του βιντεοπροβολέα, τη πειραματική διαδικασία που πραγματοποιείται με τους αισθητήρες. Ο αισθητήρας του μικροφώνου καταγράφει τον ήχο που εκπέμπει το ηχείο (στην οθόνη εμφανίζονται τα μέγιστα και ελάχιστα του ήχου -κοιλίες και δεσμοί-), ενώ ταυτόχρονα ο αισθητήρας της απόστασης μετρά τη θέση του άκρου του εμβόλου. Με τη βοήθεια του λογισμικού MultiLab παρέχεται η δυνατότητα της σχέσης των μεγίστων του ήχου με την απόσταση. Από την επεξεργασία των πειραματικών μετρήσεων, οι μαθητές υπολογίζουν τα μήκη κύματος που αντιστοιχούν στις διάφορες συχνότητες του ήχου και από γραφική παράσταση, την ταχύτητα του ήχου. Επαναλαμβάνοντας την ίδια διαδικασία με δεδομένη την ταχύτητα του ήχου από το πείραμα, μπορούν να προσδιορίσουν άγνωστη συχνότητα.

 

 

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΟΓΚΟΜΕΤΡΗΣΗΣ ΜΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΙΚΟΝΙΚΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ

E-mail Εκτύπωση PDF
Πατήστε ΕΔΩ για να κατεβάσετε το σενάριο και όλα τα απαιτούμενα αρχεία από την παρακάτω εργασία που δημοσιεύτηκε στις 20-3-2010 στο 13ο Πανελλήνιο Συνέδριο της ΕΕΦ:
--------------------------------------------------- 
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΟΓΚΟΜΕΤΡΗΣΗΣ

ΜΕ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΙΚΟΝΙΚΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ

Ν. Παπαδημητρόπουλος, Η. Γαβρίλης,  Α. Ψαρρού

 

ΠΕΡΙΛΗΨΗ
             Κατά τη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών η διεξαγωγή πειραμάτων από τους μαθητές δεν είναι πάντα δυνατή για λόγους όπως η έλλειψη σχετικού εργαστηριακού εξοπλισμού και ο αυξημένος βαθμός επικινδυνότητας των απαιτούμενων οργάνων. Λύση στον εκπαιδευτικό μπορεί να δώσει το εικονικό εργαστήριο, όπως για παράδειγμα το IrYdium Vlab που προσομοιώνει ένα εργαστήριο Χημείας. Η διδασκαλία μέσω του εικονικού εργαστήριου μπορεί να διεξαχθεί στους Η/Υ του εργαστηρίου πληροφορικής, όπου οι μαθητές θα εργάζονται σε ομάδες των 2-3 ατόμων με τη βοήθεια κατάλληλων φύλλων εργασίας. Εναλλακτικά, η διδασκαλία μπορεί να διεξαχθεί στο εργαστήριο Φυσικών Επιστημών ή ακόμα και στη σχολική αίθουσα με τη χρήση βιντεοπροβολέα, όπου οι ενέργειες στον Η/Υ θα πραγματοποιούνται από τον εκπαιδευτικό ή κυκλικά από τους μαθητές. Παράλληλα, το DBLab μπορεί να ενισχύσει την εκπαιδευτική διαδικασία καθώς προσφέρει τη δυνατότητα λήψης και άμεσης απεικόνισης μετρήσεων με τη χρήση Η/Υ. Ως αποτέλεσμα ο μαθητής μπορεί να αντιληφθεί τη μεταβολή ενός φυσικού μεγέθους κατά τη διάρκεια της πειραματικής διαδικασίας.

          Η παρούσα εργασία αποτελεί ένα παράδειγμα συνδυαστικής χρήσης πραγματικού και εικονικού εργαστηρίου. Το αντικείμενο που μελετάται είναι η ογκομέτρηση, η οποία διδάσκεται στο μάθημα της Χημείας Γ΄ Λυκείου Θετικής Κατεύθυνσης. Το αντικείμενο αυτό επιλέχθηκε καθώς αποτελεί μια καθαρά εργαστηριακή τεχνική χημικής ανάλυσης, η σημασία της οποίας είναι αδύνατο να γίνει αντιληπτή αν η διδασκαλία της γίνει μόνο με τη χρήση του μαυροπίνακα.

   Τέλος, αναδεικνύονται τα οφέλη της συνδυαστικής χρήσης πραγματικού και εικονικού εργαστηρίου στην εξοικονόμηση διδακτικού χρόνου, ο οποίος φυσικά θεωρείται υπερπολύτιμος ιδίως στη Γ΄ Λυκείου υπό τη δαμόκλειο σπάθη των πανελλαδικών εξετάσεων.

 

Τελευταία Ενημέρωση στις Δευτέρα, 22 Μάρτιος 2010 11:11
 

Μελέτη της φθίνουσας μηχανικής ταλάντωσης μέσω των αισθητήρων και των λογισμικών Modellus και Interactive Physics

E-mail Εκτύπωση PDF
Πατήστε ΕΔΩ για να κατεβάσετε τα απαιτούμενα αρχεία από την παρακάτω εργασία η οποία δημοσιεύτηκε στο συνέδριο για της Νέες Τεχνολογίες στη Σύρο το 2009.
Οδηγίες: Για να "τρέξουν" οι εφαρμογές πρέπει να έχετε εγκαταστημένα στον Η/Υ τα λογισμικά Modellus και Interactive Physics. Κατόπιν αντιγράψτε την εικόνα "ELFT13-1.bmp", που θα βρείτε στο zip αρχείο, στο φάκελο "C:\Program Files\ModellusGr\Images".
--------------------------------------------------- 
Τουντουλίδης Γιώργος
Φυσικός M.Sc. Υπεύθυνος ΕΚΦΕ Πειραιά ? Νίκαιας
ΠΕΡΙΛΗΨΗ 

Στη παρούσα εργασία μελετάται πειραματικά η ταλάντωση μέσω κατακόρυφου ελατηρίου, σώματος μεγάλης επιφάνειας ώστε αυτή να καθίσταται φθίνουσα. Μεταβάλλοντας την επιφάνεια του σώματος μεταβάλλουμε τις αποσβέσεις και συνεπώς το ρυθμό μείωσης του πλάτους και την περίοδο της ταλάντωσης. Η επεξεργασία και μελέτη των πειραματικών δεδομένων, με τη βοήθεια του λογισμικού που παρέχει το ΣΣΛΑ οδηγεί στην εξάρτηση των σχέσεων που συνδέουν το πλάτος και την περίοδο της φθίνουσας ταλάντωσης με τις αποσβέσεις. Τέλος η σύγκριση των πειραματικών αποτελεσμάτων με θεωρητικό μοντέλο μέσω των εκπαιδευτικών λογισμικών Modellus και Interactive Physics δείχνει ότι η δύναμη απόσβεσης εξαρτάται όχι μόνο από την πρώτη αλλά και την δεύτερη δύναμη της ταχύτητας.

   



Greek Albanian Bulgarian English French German Italian Portuguese Russian Spanish

ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΜΕ EMAIL ΑΠΟ ΤΟ ΕΚΦΕ

Επιλέξτε τον τύπο ειδοποιήσεων που θέλετε να λαμβάνετε:



Science in School

science in school

ΠΑΝΕΚΦΕ

panekfe

CHEM VIEW

Master Classes

Η ΧΗΜΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΤΟΥ ΜΗΝΑ

Τι θα θέλατε περισσότερο από το ΕΚΦΕ;
 
Η ΓΝΩΜΗ ΣΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ
 

ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΟΙ ΧΡΗΣΤΕΣ

Έχουμε 23 επισκέπτες συνδεδεμένους

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterΣήμερα24
mod_vvisit_counterΧτες25
mod_vvisit_counterΑυτή την εβδομάδα90
mod_vvisit_counterΑυτό το μήνα397
mod_vvisit_counterΣυνολικά226799