ΕΚΦΕ ΠΕΙΡΑΙΑ - ΝΙΚΑΙΑΣ

ΔΝΣΗ ΔΘΜΙΑΣ ΕΚΠΣΗΣ ΠΕΙΡΑΙΑ

  • Μεγαλύτερο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Προκαθορισμένο μέγεθος γραμματοσειράς
  • Μικρότερο μέγεθος γραμματοσειράς
ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΑ ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΩΝ ΕΤΩΝ

Απολογιστική Έκθεση του ΕΚΦΕ για το σχολικό έτος 2010-11

Διαβάστε την απολογιστική έκθεση για το σχολικό έτος 2010-11 του ΕΚΦΕ Πειραιά-Νίκαιας.
Πατήστε εδώ.
 

Συνάντηση εκπαιδευτικών ΠΕ4 Γυμνασίων για την Βιολογία

 Καλούνται οι εκπαιδευτικοί ΠΕ4 των Γυμνασίων στην παρουσίαση εργαστηριακών ασκήσεων και δραστηριοτήτων Βιολογίας (Α? και Γ? Γυμνασίου)
microscope 
- Για τους εκπαιδευτικούς του 3ου Γραφείου η συνάντηση θα γίνει Τρίτη 1 Μαρτίου 2011
- Για τους εκπαιδευτικούς του 2ου Γραφείου η συνάντηση θα γίνει Τετάρτη 2 Μαρτίου 2011

 

 

Οι συναντήσεις θα πραγματοποιηθούν στα εργαστήρια του ΕΚΦΕ, (3ο ΓΕΛ Νίκαιας - Ακροπόλεως 53) και από ώρα 11.00 ? 13.30

Για το πλήρες κείμενο πατήστε εδώ:


 

 

Προγραμματισμός Συναντήσεων στο ΕΚΦΕ

E-mail Εκτύπωση PDF
  • Την Τρίτη 21 Δεκεμβρίου 2010 θα πραγματοποιηθεί συνάντηση για τη Φυσική Λυκείου την οποία καλούνται να παρακολουθήσουν οι εκπαιδευτικοί του 3ου Γραφείου.
  • Την Τετάρτη 22 Δεκεμβρίου 2010 θα πραγματοποιηθεί συνάντηση για τη Φυσική Λυκείου την οποία καλούνται να παρακολουθήσουν οι εκπαιδευτικοί του 2ου Γραφείου.
  • Την Τρίτη 11 Ιανουαρίου 2011 θα πραγματοποιηθεί συνάντηση για τη Χημεία Λυκείου την οποία καλούνται να παρακολουθήσουν οι εκπαιδευτικοί του 3ου Γραφείου (η συνάντηση ήταν αρχικά προγραμματισμένη για την Τρίτη 7 Δεκεμβρίου 2010 αλλά αναβλήθηκε λόγω της προγραμματισμένης για αυτή την ημέρα συνέλευσης των εκπαιδευτικών).
  • Την Τετάρτη 12 Ιανουαρίου 2011 θα πραγματοποιηθεί συνάντηση για τη Βιολογία Λυκείου την οποία καλούνται να παρακολουθήσουν οι εκπαιδευτικοί του 2ου Γραφείου (η συνάντηση ήταν αρχικά προγραμματισμένη για την Τετάρτη 15 Δεκεμβρίου 2010 αλλά αναβλήθηκε λόγω της απεργίας που πραγματοποιήθηκε αυτή την ημέρα).
 Όλες οι παραπάνω συναντήσεις θα πραγματοποιηθούν στο εργαστήριο του ΕΚΦΕ (Ακροπόλεως 53 Νίκαια) από 11.00 έως 13.30.
Τελευταία Ενημέρωση στις Τετάρτη, 24 Οκτώβριος 2012 12:21
 

Πρόσκληση επιμορφωτικής συνάντησης

Καλούνται οι εκπαιδευτικοί ΠΕ04 των Γυμνασίων περιοχής ευθύνης του ΕΚΦΕ Νίκαιας - Πειραιά να παρακολουθήσουν τις επιμορφωτικές συναντήσεις που θα πραγματοποιηθούν στο εργαστήριο του ΕΚΦΕ (Ακροπόλεως 53 Νίκαια) με αντικείμενο τις εργαστηριακές ασκήσεις Φυσικής Β΄ Γυμνασίου, σύμφωνα με το παρακάτω πρόγραμμα:
 Τρίτη 12 Οκτωβρίου 2010 και ώρα 11.00-13.30  Γυμνάσια 3ου Γραφείου 
 Τετάρτη 13 Οκτωβρίου 2010 και ώρα 11.00-13.30 Γυμνάσια 2ου Γραφείου
                      

 

Έκθεση ? απολογισμός δραστηριοτήτων του ΕΚΦΕ Πειραιά - Νίκαιας για το Σχολικό Έτος 2009-10

Κατεβάστε τον ετήσιο απολογισμό του ΕΚΦΕ Πειραιά - Νίκαιας για το σχολικό έτος 2009-10:
 

ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΕΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ Β΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ 2009-2010

PDF

Logismika

Τελευταία Ενημέρωση στις Τετάρτη, 24 Οκτώβριος 2012 12:23 Περισσότερα...
 

Δραστηριότητες 2008 - 09

E-mail Εκτύπωση PDF

Α. ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ ? ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ? ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ

 

1. Εξοπλισμός:

Ολοκληρώθηκε ο εξοπλισμός των οργάνων και συσκευών των εργαστηρίων φυσικών επιστημών των Λυκείων - και του ΕΚΦΕ - που είχε ξεκινήσει το 2000, με την παραλαβή της σειράς 8 συσκευών φαινομένου πόλωσης.

 2. Στελέχωση

Α) Με την υπ? αριθμ. απόφαση 7336/27-06-09 της Δ/νσης Δ/θμιας Εκ/σης Πειραιά, μετά από την υπ? αριθμ. 32/18-06-08/θ5 πρόταση του ΠΥΣΔΕ Πειραιά, διατέθηκαν για το σχολικό έτος 2008-09 στο ΕΚΦΕ και μετά από αίτησή τους πέντε εκπαιδευτικοί:

α) Γαβρίλης Ηλίας, χημικός, με πλήρη απόσπαση για την υποστήριξη της Χημείας και της Βιολογίας.

β) Παπαδημητρόπουλος Νικόλαος, Χημικός, με απόσπαση 4 ημερών, με αρμοδιότητα την εργαστηριακή υποστήριξη της Χημείας και την υποστήριξη της ιστοσελίδας

γ) Πλατανιστιώτη Σοφία, Βιολόγος, με απόσπαση 3 ημερών, με αρμοδιότητα την εργαστηριακή υποστήριξη της Βιολογίας και τη γραμματειακή στήριξη.

δ) Γιαπιτζάκης Ιωάννης, Φυσικός με απόσπαση 2 ημερών για την εργαστηριακή υποστήριξη της Φυσικής και τέλος

ε) Χατζηθανάσογλου Άννα, Πληροφορικής, με απόσπαση 2 ημερών για υποστήριξη της ιστοσελίδας του ΕΚΦΕ.

Β) Επίσης με απόφαση του ΠΥΣΠΕ Πειραιά, αποσπάστηκε πλήρως ο δάσκαλος Σιαμέτης Πάτροκλος, με αρμοδιότητα την οργάνωση και υποστήριξη της εργαστηριακής διδασκαλίας Φυσικών Επιστημών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Η συνεργασία με όλους υπήρξε άριστη και η προσφορά του καθενός στο τομέα του θετική και ουσιαστική.

   3. Οικονομικά

Κατά το παρόν σχολικό έτος, όπως και τις προηγούμενες χρονιές το ΕΚΦΕ δεν έλαβε καμία επιχορήγηση. Τα τρέχοντα λειτουργικά έξοδα καλύφθηκαν μερικώς από Σχολικές Επιτροπές και μερικώς με οικονομική επιβάρυνση του προσωπικού του ΕΚΦΕ. Είναι φανερό ότι τα πιεστικά οικονομικά προβλήματα εμποδίζουν την πλήρη ανάπτυξη των δραστηριοτήτων του ΕΚΦΕ (αναλώσιμα, επιπλέον εργαστηριακός εξοπλισμός, εκδηλώσεις κ.α.).

  Β. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΕΚΦΕ (2008-09)1. Επιμορφωτικές δραστηριότητες

Όλες οι δραστηριότητες του ΕΚΦΕ υλοποιήθηκαν σύμφωνα με το πρόγραμμα, που διαμορφώθηκε σε συνεργασία με τους Σχολικούς Συμβούλους κ.κ. Στεφανίδη Κ. και Τσουμπελή Λ. Οι πολυήμερες καταλήψεις δεν εμπόδισαν τελικά την υλοποίηση του προγράμματος, απλά τροποποίησαν κάποιες ημερομηνίες συναντήσεων.

Συγκεκριμένα πραγματοποιήθηκαν:

6/10/2008

Παρουσίαση εργαστηριακών ασκήσεων Βιολογίας Γυμνασίου (3ο γραφείο)

7/10/2008

Παρουσίαση εργαστηριακών ασκήσεων Βιολογίας Γυμνασίου (2ο γραφείο)

11/11/2008

Παρουσίαση εργαστηριακών ασκήσεων Φυσικής Γυμνασίου (3ο γραφείο)

12/11/2008

Παρουσίαση εργαστηριακών ασκήσεων Φυσικής Γυμνασίου (2ο γραφείο)

18/11/2008

Παρουσίαση εργαστηριακών ασκήσεων Φυσικής Λυκείου (3ο γραφείο και ΕΠΑΛ 1ο-2ο Δραπετσώνας, Περάματος και Σαλαμίνας)

19/11/2008

Παρουσίαση εργαστηριακών ασκήσεων Φυσικής Λυκείου (2ο γραφείο και ΕΠΑΛ Νίκαιας και Κορυδαλλού)

26/11/2008

Παρουσίαση εργαστηριακών ασκήσεων Χημείας Λυκείου (2ο γραφείο και ΕΠΑΛ Νίκαιας και Κορυδαλλού)

2/12/2008

Παρουσίαση εργαστηριακών ασκήσεων Βιολογίας Λυκείου (3ο γραφείο και ΕΠΑΛ 1ο-2ο Δραπετσώνας, Περάματος και Σαλαμίνας)

3/12/2008

Παρουσίαση εργαστηριακών ασκήσεων Βιολογίας Λυκείου (2ο γραφείο και ΕΠΑΛ Νίκαιας και Κορυδαλλού)

21/1/2009

Επιμορφωτική συνάντηση του Σχ. Συμβούλου κου Λ. Τσουμπελή σε συνεργασία με το ΕΚΦΕ, για Χημεία Λυκείου (2ο γραφείο και ΕΠΑΛ Νίκαιας και Κορυδαλλού)

27/1/2009

Παρουσίαση εργαστηριακών ασκήσεων Φυσικής Γυμνασίου (3ο γραφείο)

28/1/2009

Παρουσίαση εργαστηριακών ασκήσεων Φυσικής Γυμνασίου (2ο γραφείο)

3/2/2009

Παρουσίαση εργαστηριακών ασκήσεων Χημείας Λυκείου (2ο γραφείο και ΕΠΑΛ Νίκαιας και Κορυδαλλού)

17/2/2009

Παρουσίαση εργαστηριακών ασκήσεων Χημείας και Βιολογίας Γυμνασίου (3ο γραφείο)

18/2/2009

Παρουσίαση εργαστηριακών ασκήσεων Χημείας και Βιολογίας Γυμνασίου (2ο γραφείο)

31/3/2009

 

Επιμορφωτική συνάντηση εκπαιδευτικών για την Β΄ φάση επιμόρφωσης στο σύστημα συγχρονικής λήψης-απεικόνισης DBLab (3ο γραφείο)

7/4/2009

Επιμορφωτική συνάντηση εκπαιδευτικών για την Β΄ φάση επιμόρφωσης στο σύστημα συγχρονικής λήψης-απεικόνισης DBLab (3ο γραφείο)

  
    2. Παρουσιάσεις σε σχολεία και ΕΚΦΕ  

18-19/12/08

Διήμερο σεμινάριο εκμάθησης του συστήματος συγχρονικής λήψης-απεικόνισης DBLab (αισθητήρες) από τον υπεύθυνο του ΕΚΦΕ, στους εκπαιδευτικούς περιφέρειας Δωδεκανήσου, αρμοδιότητας ΕΚΦΕ Κω

4/2/2009

Παρουσίαση του συστήματος συγχρονικής λήψης-απεικόνισης DBLab σε εκπαιδευτικούς στο ΕΚΦΕ Αιγάλεω από τον υπεύθυνο του ΕΚΦΕ

9/2/2009

Επίσκεψη συνεργατών του ΕΚΦΕ στο 2ο ΓΕΛ Κορυδαλλού, πραγματοποίηση εργαστηριακής άσκησης Χημείας «Ογκομέτρηση»

16/3/2009

Επίσκεψη συνεργατών του ΕΚΦΕ στο 8ο Γυμνάσιο Κορυδαλλού, πραγματοποίηση εργαστηριακής άσκησης Χημείας Γ΄ Γυμνασίου στην ενότητα «Μέταλλα» (3 τμήματα)

17/3/2009

Επίσκεψη συνεργατών του ΕΚΦΕ στο 1ο Γυμνάσιο Κορυδαλλού και πραγματοποίηση εργαστηριακής άσκησης Χημείας Γ΄ Γυμνασίου στην ενότητα «Μέταλλα» (3 τμήματα)

17/3/2009

Πραγματοποίηση δειγματικής διδασκαλίας εκπαιδευτικού και συνεργάτιδας του ΕΚΦΕ, στο 1ο Γυμνάσιο Κερατσινίου στην ενότητα «Δομή του DNA» (Βιολογία Γ΄ Γυμνασίου) σε συνεργασία με τον Σχολικό Σύμβουλο κ. Κ Στεφανίδη.

23/3/2009

Επίσκεψη συνεργατών του ΕΚΦΕ στο 3ο Γυμνάσιο Κορυδαλλού, πραγματοποίηση εργαστηριακής άσκησης Χημείας Γ΄ Γυμνασίου (3 τμήματα) στην ενότητα «Μέταλλα»

24/4/2009

Επίσκεψη συνεργάτιδας του ΕΚΦΕ στο 3ο Γυμνάσιο Κερατσινίου και πραγματοποίηση εργαστηριακής άσκησης «Απομόνωση DNA» στη Βιολογία Γ Γυμνασίου (3 τμήματα)

27-28/4/09

Επίσκεψη του ΕΚΦΕ στο Γυμνάσιο και το Λύκειο Ύδρας, για τη καταγραφή των προβλημάτων και την οργάνωση του εξοπλισμού των εργαστηρίων τους

  3. Πανελλήνιος διαγωνισμός Πειραμάτων Φυσικών Επιστημών EUSO 2009

Το ΕΚΦΕ έλαβε ενεργά μέρος σε όλες τις φάσεις της διεξαγωγής του «Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού για την επιλογή στην 7η Ευρωπαϊκή Ολυμπιάδα Επιστημών- EUSO 2009»

Συγκεκριμένα:

-          Οργάνωσε και υλοποίησε στις 22/11/2008 τον τοπικό διαγωνισμό Πειραμάτων Φυσικών επιστημών EUSO 2009 με συμμετοχή 11 τριμελών μαθητικών ομάδων από αντίστοιχα Λύκεια. Οι δύο ομάδες που πρώτευσαν ήταν του 2ου ΓΕΛ. Σαλαμίνας και του 1ου ΓΕΛ. Δραπετσώνας.

-          Διοργάνωσε στις 5/12/2009 ανοιχτή εκδήλωση βράβευσης των μαθητικών ομάδων που έλαβαν μέρος στον τοπικό διαγωνισμό παρουσία του Δ/ντη Δ/βάθμιας Εκπ/σης Πειραιά, της Προϊσταμένης του 2ου Γραφείου και πολλών Δ/ντων και Εκπ/κων των Λυκείων της περιοχής μας

-          Ανέλαβε την προετοιμασία των δυο ομάδων που προκρίθηκαν στον Τοπικό Διαγωνισμό, για τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό και εκπαίδευσε αυτές τα Σαββατοκύριακα του Δεκεμβρίου και μέσα στις διακοπές των Χριστουγέννων με την εθελοντική συμμετοχή του προσωπικού του ΕΚΦΕ

-          Στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό για την επιλογή στην 7η Ευρωπαϊκή Ολυμπιάδα Επιστημών- EUSO 2009 που πραγματοποιήθηκε στις 17-01-2009 στην Αθήνα η ομάδα του 2ου ΓΕΛ Σαλαμίνας πρώτευσε μεταξύ 13ων Λυκείων από όλη την Ελλάδα

-          Συμμετείχε στην οργάνωση της εκδήλωσης βράβευσης του Πανελλήνιου Διαγωνισμού που πραγματοποιήθηκε στις 31-01-2009 στο Ευγενίδιο Ίδρυμα όπου ανακοινώθηκαν τα σχολεία που πρώτευσαν (2ο ΓΕΛ Σαλαμίνας και Κολλέγιο Ψυχικού) τα οποία και εκπροσώπησαν τη χώρα μας Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό EUSO 2009 στη Μούρθια της Ισπανίας από 29-03-2009 μέχρι 06-04-2009

 4. Άλλες δραστηριότητες 

·                     Οι συνεργάτες του ΕΚΦΕ έλαβαν μέρος στην Α΄ φάση επιμόρφωσης των πρωτοδιόριστων Εκπαιδευτικών στο ΠΕΚ Πειραιά δίνοντας έμφαση στην ένταξη της πειραματικής διαδικασίας στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στα Σχολεία της Δ/θμιας Εκ/σης

·                     Υποστηρίχθηκε και αναβαθμίστηκε η ιστοσελίδα του ΕΚΦΕ με εκπαιδευτικά λογισμικά, εκπαιδευτικό υλικό που παράχθηκε κύρια από τους εκπ/κούς του ΕΚΦΕ, με εκπαιδευτικά νέα, με χρήσιμες συνδέσεις κ.α.

·                     Αναπαράχθηκε και διανεμήθηκε σε Γυμνάσια και Λύκεια, αλλά και μεμονωμένα σε εκπαιδευτικούς που μας το ζήτησαν, DVD με επιμορφωτικό υλικό.

·                     Το ΕΚΦΕ διέθεσε και φέτος εργαστηριακό εξοπλισμό σε 11 Γυμνάσια και ΕΠΑΛ για την υλοποίηση των απαραίτητων εργαστηριακών ασκήσεων.

·                     Τέλος συγκεντρώσαμε και επεξεργαστήκαμε τους πίνακες με τα απολογιστικά στοιχεία λειτουργίας των εργαστηρίων Φυσικών Επιστημών των Γυμνασίων και Λυκείων της περιοχής ευθύνης μας τα συμπεράσματα των οποίων παραθέτουμε. Τονίζουμε ότι η συντριπτική πλειοψηφία των 74 Δημοσίων Λυκείων και Γυμνασίων της περιοχής ευθύνης μας ανταποκρίθηκε θετικά στη υποχρεωτική συμπλήρωση του σχετικού πίνακα και ερωτηματολογίου. Δεν ανταποκρίθηκαν οι σχολικές μονάδες:ΓΥΜΝΑΣΙΑ: ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΝΙΚΑΙΑΣ,   ΣΠΕΤΣΩΝ (δεν έχει εργαστήριο)ΕΠΑΛ: ΝΙΚΑΙΑΣ,  ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ (δεν λειτουργεί το εργαστήριο), 2ο ΕΠΑΛ ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ, ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ, ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ.  

Γ. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

Παραθέτουμε τα αποτελέσματα του ερωτηματολογίου και τις εκτιμήσεις από αυτά:

 Α) Για την λειτουργία του εργαστηρίου diag1 

Στα περισσότερα σχολεία το εργαστήριο λειτούργησε ικανοποιητικά (84% για τα Γυμνάσια και 61% για τα Λύκεια). Αντίστοιχα προβλήματα παρουσιάστηκαν στο 16% των Γυμνασίων και 32% των Λυκείων. Άριστα λειτούργησε μόνο το 7% των Λυκείων, ενώ δεν δηλώθηκε κανένα εργαστήριο χωρίς λειτουργία. Τα αποτελέσματα αυτά παρουσιάζουν σημαντική βελτίωση σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Αξιοπρόσεκτο είναι το γεγονός ότι τα περισσότερα προβλήματα φαίνεται να παρουσιάζονται στα Λύκεια.

Β) Προβλήματα στη λειτουργία του εργαστηρίου

 diag2 

Το κυριότερο πρόβλημα για τα Γυμνάσια είναι ο μεγάλος αριθμός μαθητών ανά τμήμα ενώ σημαντικά προβλήματα είναι ο διατιθέμενος χρόνος για το εργαστήριο, οι ελλείψεις του εργαστηρίου και η δομή του ωρολογίου προγράμματος. Για τα Λύκεια το κυριότερο πρόβλημα είναι ο χρόνος που διατίθεται για τις εργαστηριακές ασκήσεις αλλά και ο μεγάλος αριθμός μαθητών ανά τμήμα και η δομή του ωρολογίου προγράμματος.

Οι ελλείψεις του εργαστηρίου είναι περισσότερο έντονες στα Γυμνάσια ενώ η ειδικότητα του εκπαιδευτικού ΠΕ4 δεν φαίνεται να παίζει ιδιαίτερο ρόλο.

Σε σχέση με την περσινή χρονιά υπάρχει μια σαφής μείωση των ελλείψεων του εργαστηρίου στα Γυμνάσια, ενώ στα Λύκεια ο χρόνος παραμένει το σημαντικότερο πρόβλημα.

 Γ) Χρήση εργαστηριακής αίθουσας 
diag3

Στα περισσότερα σχολεία η αίθουσα του εργαστηρίου, χρησιμοποιείται αποκλειστικά ως εργαστήριο (76% των Γυμνασίων και 64% των Λυκείων). Παράλληλα το 23,7% των Γυμνασίων και το 35,75 των Λυκείων χρησιμοποιεί την αίθουσα και για άλλες χρήσεις, ποσοστό που είναι ελαφρά αυξημένο σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Όμως η άλλη χρήση, - όπως διευκρινίζεται στα ερωτηματολόγια - αφορά συνήθως την διδασκαλία των μαθημάτων των Φυσικών Επιστημών και μάλιστα με χρήση νέων τεχνολογιών.

 Δ) Ενδιαφέρον μαθητών 

 

diag4

diag5 

Το ενδιαφέρον των μαθητών είναι, όπως δηλώνεται, αρκετά ικανοποιητικό, αφού το 33% των μαθητών δείχνει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον, ενώ το 52-54% δείχνει αρκετό ενδιαφέρον. Σημειώνεται ότι δεν υπάρχουν ουσιαστικά διαφορές στο Γυμνάσιο και το Λύκειο, κάτι που φαίνεται να μην ενισχύει την επικρατούσα άποψη για έλλειψη ενδιαφέροντος και αδιαφορία που χαρακτηρίζει τους μαθητές του Λυκείου.

 Ε) Εξοπλισμός εργαστηρίου  diag6

Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι το μεγαλύτερο μέρος των σχολείων διαθέτουν τον βασικό εργαστηριακό εξοπλισμό και μόνο το 11-12% έχει πρόβλημα. Αξίζει να σημειωθεί ότι το μεγαλύτερο μέρος των Γυμνασίων δηλώνει ότι διαθέτει ικανοποιητικό εξοπλισμό, σε αντίθεση με τις προηγούμενες χρονιές, πράγμα που δείχνει την σταδιακό εφοδιασμό των γυμνασιακών εργαστηρίων με όργανα μέσω των σχολικών επιτροπών.

Τέλος προκαλεί εντύπωση ότι το 60% των Λυκείων, που διαθέτει εργαστήριο του ΕΠΕΑΕΚ, δηλώνει ότι διαθέτει απλά «ικανοποιητικό» εξοπλισμό.

 ΣΤ) Προτάσεις βελτίωσης diag7 

Η βασική πρόταση των Γυμνασίων παραμένει η προμήθεια οργάνων, η διάθεση περισσότερου χρόνου για τις εγαστηριακές ασκήσεις, αλλά και το αίτημα για διάθεση λογισμικού πειραμάτων. Στο Λύκειο τα βασικά αιτήματα σχετίζονται με την αναγκαία προσαρμογή του ωρολογίου προγράμματος και τον απαιτούμενο εργαστηριακό χρόνο. Σημαντικό αίτημα παραμένει η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και η διάθεση λογισμικού. Ως σημαντικότερο κοινό πρόβλημα παραμένει ο διατιθέμενος εργαστηριακός χρόνος. Ζ) Υλοποίηση εργαστηριακών ασκήσεων  diag8

Ο αριθμός των εργαστηριακών ασκήσεων που δηλώθηκε ότι πραγματοποιήθηκαν είναι ελαφρά μειωμένος σε σχέση με τα δηλωθέντα την προηγούμενη χρονιά. Ωστόσο παραμένει ζητούμενη η αξιοπιστία των δηλώσεων, καθώς δεν υπάρχει κάποιο αξιόπιστο σύστημα καταγραφής. Γενικά συμπεράσματα από τις Απολογιστικές εκθέσεις των σχολείων 

ΓΥΜΝΑΣΙΑ

·           Οι  εργαστηριακές ασκήσεις που πραγματοποιήθηκαν είναι ικανοποιητικέςς αν και είναι ελαφρά μειωμένες σε σχέση με τις περσινές.

·           Η λειτουργία των εργαστηρίων εμφανίζεται συνεχώς βελτιούμενη. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε όλα τα σχολεία λειτούργησε ? έστω και με προβλήματα ? το εργαστήριο

·           Ο εξοπλισμός έχει προχωρήσει σε αρκετό βαθμό και δεν αποτελεί πλέον το κυρίαρχο πρόβλημα. Ωστόσο οι εκπαιδευτικοί θέτουν ως πρώτη πρόταση  την βελτίωση του εξοπλισμού με την προμήθεια οργάνων.

·           Ο διατιθέμενος χρόνος για τις εργαστηριακές δραστηριότητες παραμένει το κυρίαρχο πρόβλημα, που συνάδει με την δομή του ωρολογίου προγράμματος. Οι εκπαιδευτικοί συμφωνούν με τις συνεχόμενες εργαστηριακές ώρες. Στις επιπλέον προτάσεις κυριαρχεί η παρουσία 2ου εκπαιδευτικού στην τάξη ή η μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα.

·           Σημαντική αναδεικνύεται η ανάγκη για διάθεση λογισμικού πειραμάτων.

ΛΥΚΕΙΑ

·           Οι  εργαστηριακές ασκήσεις που πραγματοποιήθηκαν είναι ικανοποιητικές, αλλά και εδώ εμφανίζονται ελαφρά μειωμένες σε σχέση με τις περσινές.

·           Η λειτουργία των εργαστηρίων εμφανίζεται βελτιωμένη, αλλά υπάρχει ένα σημαντικό ποσοστό, μεγαλύτερο από τα Γυμνάσια,  στο οποίο παρατηρούνται προβλήματα

·           Σημαντικότερο πρόβλημα παραμένει ο διατιθέμενος χρόνος για την εργαστηριακή ώρα, άρα ως κύρια πρόταση αναφέρεται η θεσμοθέτηση συνεχόμενων εργαστηριακών ωρών σε σχέση και με την αναμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος.

·           Σημαντικό πρόβλημα παραμένει ο μεγάλος αριθμός μαθητών ανά τμήμα

·           Τέλος, σημαντική πρόταση αναδεικνύεται και η ανάγκη για διάθεση λογισμικού πειραμάτων και επιμόρφωση σε αυτά.

 Δ. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΚΦΕ

1.        Δημιουργείται η επιτακτική ανάγκη αναμόρφωσης των υπαρχόντων εργαστηριακών οδηγών, κύρια στο Λύκειο, ώστε να αξιοποιηθεί στο μέγιστο βαθμό το σύνολο του εξοπλισμού των νέων εργαστηρίων. Η αναμόρφωση αυτή μπορεί να γίνει από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο με την συνεργασία των ΕΚΦΕ.

2.        Αναβάθμιση του λογισμικού του Συστήματος Συγχρονικής Λήψης - Απεικόνισης με τη χρήση Αισθητήρων (DBLab), ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί  από τους σύγχρονους φορητούς Η/Υ που διαθέτουν πλέον τα περισσότερα σχολεία.

3.        Οργάνωση επιμορφωτικών δράσεων των εκπαιδευτικών ΠΕ4 στις Νέες Τεχνολογίες(ΤΠΕ) και την χρήση των Εκπαιδευτικών Λογισμικών. Τα ΕΚΦΕ μπορούν να αξιοποιήσουν τον εξοπλισμό τους αλλά και το εξειδικευμένο και επιμορφωμένο ανθρώπινο δυναμικό ώστε να ενημερώσουν, να επιμορφώσουν και να ενθαρρύνουν τους εκπαιδευτικούς για να προχωρήσουν στην εφαρμογή των ΤΠΕ στις Φυσικές Επιστήμες. Οι ΤΠΕ μπορούν να λειτουργήσουν συνεργατικά και συμπληρωματικά με την εργαστηριακή διδασκαλία, ενώ παράλληλα ο χώρος του εργαστηρίου με τον διατιθέμενο εξοπλισμό αποτελεί τον άριστο χώρο για την εφαρμογή τους (τουλάχιστον για τα Λύκεια). Παράλληλα ένας μεγάλος αριθμός Υπευθύνων ΕΚΦΕ και συνεργατών είναι επιμορφωτές στις ΤΠΕ και μπορούν να συνδράμουν ουσιαστικά.

4.        Συμπληρωματικά με το παραπάνω θα ήταν χρήσιμο να εμπλουτιστεί και η εισαγωγική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στα ΠΕΚ ώστε να περιλαμβάνει την εργαστηριακή επιμόρφωση και την εκπαίδευση στις ΤΠΕ στο χώρο των ΕΚΦΕ. Με αυτό τον τρόπο οι εκπαιδευτικοί μπορούν να έχουν μια ουσιαστική και βιωματική εργαστηριακή εκπαίδευση.

Τελευταία Ενημέρωση στις Δευτέρα, 15 Νοέμβριος 2010 09:15
 

Έκθεση - απολογισμός δραστηριοτήτων του ΕΚΦΕ Πειραιά - Νίκαιας 2008-2009

E-mail Εκτύπωση PDF

Για να δείτε την Έκθεση - απολογισμό δραστηριοτήτων του ΕΚΦΕ Πειραιά - Νίκαιας

για το Σχολικό Έτος 2008-2009 κάντε κλικ εδώ

Τελευταία Ενημέρωση στις Τρίτη, 22 Σεπτέμβριος 2009 10:16
 

Δραστηριότητες 2007-08

E-mail Εκτύπωση PDF

1. Επιμορφωτικές δραστηριότητες

Οι δραστηριότητες  του ΕΚΦΕ υλοποιήθηκαν ικανοποιητικά παρά τις πολυήμερες καταλήψεις και την απόσπαση του Υπευθύνου Συγκεκριμένα πραγματοποιήθηκαν:
9-10/10/07Παρουσίαση εργαστηριακών ασκήσεων Φυσική ? Χημεία ? Βιολογία Γυμνασίου (πρώτη σειρά πειραμάτων) σύμφωνα με την  Υ.Α. 68348/Γ7/27-06-2007, σε συνεργασία με τους Σχολικούς Συμβούλους κ. κ. Λ. Τσουμπελή και Α. Τρικαλίτη. 
22/10/07Ενημερωτική συνάντηση με τους Υπεύθυνους ΣΕΦΕ των ΕΠΑΛ αρμοδιότητας του ΕΚΦΕ, με την παρουσία και των Σχ. Συμβούλων Λ. Τσουμπελή και Κ. Στεφανίδη. 
27/11/07 28/11/07Παρουσίαση νέων συσκευών και πειραμάτων Χημείας Λυκείου μεταξύ των οποίων και οι καθοριζόμενες από την Υ.Α. 68348/Γ7/27-06-20071) Παρουσίαση νέων συσκευών και πειραμάτων Χημείας Λυκείου.2) Εισήγηση από τον Σχ. Σύμβουλο κ. Λ. Τσουμπελή με θέμα «Διαχείριση εναλλακτικών ιδεών των μαθητών και πείραμα».
5/12/071) Παρουσίαση πειραμάτων Φυσικής και Βιολογίας Λυκείου μεταξύ των οποίων και οι καθοριζόμενες από τη Υ.Α. 68348/Γ7/27-06-2007 2) Εισήγηση από τον Σχ. Σύμβουλο κ. Λ. Τσουμπελή με θέμα «Διαχείριση εναλλακτικών ιδεών των μαθητών και πείραμα». 
11/12/07Παρουσίαση πειραμάτων Βιολογίας Λυκείου μεταξύ των οποίων και οι καθοριζόμενες από την Υ.Α. 68348/Γ7/27-06-2007 
22/1/08  23/1/08 Παρουσίαση δεύτερης σειράς πειραμάτων εργαστηριακών ασκήσεων Φυσική ? Χημεία ? Βιολογία Γυμνασίου (Υ.Α. 68348/Γ7/27-06-2007) 1) Παρουσίαση δεύτερης σειράς πειραμάτων εργαστηριακών ασκήσεων Φυσική ? Χημεία ? Βιολογία Γυμνασίου (Υ.Α. 68348/Γ7/27-06-2007)2) ) Εισήγηση από τον Σχ. Σύμβουλο κ. Λ. Τσουμπελή με θέμα «Διαχείριση εναλλακτικών ιδεών των μαθητών και πείραμα». 
20/2/08Σεμινάριο διδακτικής ΦΕ και εργαστηριακών ασκήσεων για εκπαιδευτικούς Γυμνασίων σε συνεργασία με τον Σχολ. Σύμβουλο Κο Τσουμπελή με θέμα: «σωματιδιακά μοντέλα για τα φυσικά φαινόμενα». 
27/2/08Μετωπικό εργαστήριο στη Φυσική και Χημεία Λυκείου: Φυσική: Παρουσίαση της διάταξης μηχανικής και εκτέλεση της πειραματικών ασκήσεων «Μέτρηση της ροπής αδράνειας κυλίνδρου», «Τριβή ολίσθησης σε κεκλιμένο επίπεδο», «Ανακύκλωση», «Κρούσεις». Χημεία: «Ογκομέτρηση ξιδιού με πρότυπο διάλυμα βάσης και δείκτη φαινολ/νη».
16/4/08 Σεμινάριο με θέμα «Ανοσοποιητικό Σύστημα ? Δομή και λειτουργία» με ομιλήτρια την κα Τσιτσιλώνη, επίκουρη καθηγήτρια Ανοσολογίας του ΕΚΠΑ. Το σεμινάριο περιελάβανε ομιλία (από 11:00-14:00) και ακολούθησε εργαστηριακή εξάσκηση (14:30- 16:30) με τη συμμετοχή 15 Βιολόγων . 

2. Άλλες δραστηριότητες 

Στις 21-22 Φεβρουαρίου 2008 πραγματοποιηθεί στην Αθήνα ενημερωτική-επιμορφωτική διημερίδα των 77 Υπευθύνων των Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών Την πρώτη ημέρα η συνάντηση ήταν ενημερωτική με προτάσεις αναβάθμισης της λειτουργίας των Κέντρων και πραγματοποιήθηκε  στο κτήριο του ΥΠ.Ε.Π.Θ. (αίθουσα Γαλάτεια Σαράντη). Την δεύτερη ημέρα η συνάντηση ήταν επιμορφωτική για τους Υπεύθυνους και τους συνεργάτες τους, και πραγματοποιήθηκε στο εργαστήριο του  Ε.Κ.Φ.Ε. Nέας Φιλαδέλφειας. Στους επιμορφωτές ήταν και ο Υπεύθυνος και οι συνεργάτες του ΕΚΦΕ Νίκαιας με τις παρουσιάσεις του επόμενου πίνακα

 

Τίτλος ΠαρουσίασηΠαρατηρήσεις
1. Διάταξη    μηχανικήςΤουντουλίδης ΓεώργιοςΥπεύθυνος ΕΚΦΕ ΝίκαιαςΠαρουσίαση της διάταξης μηχανικής και εκτέλεση της πειραματικής άσκησης «Τριβή ολίσθησης σε κεκλιμένο επίπεδο»
2. Μοντέλα και προπλάσματαΠλατανιστιώτη ΣοφίαΣυνεργάτης ΕΚΦΕ ΝίκαιαςΠαρουσίαση μοντέλου DNA, αντιγραφή και μεταγραφή. Ανθρώπινος σκελετός ? μελέτη εριστικού συστήματος
3. ΘερμοχημείαΠαπαδημητρόπουλος ΝίκοςΣυνεργάτης ΕΚΦΕ ΝίκαιαςΠροσδιορισμός ενθαλπίας αντίδρασης εξουδετέρωσης και συγχρονική λήψη - απεικόνιση

Ο Υπεύθυνος και οι συνεργάτες του ΕΚΦΕ έλαβαν μέρος στην Α΄ και Β΄ φάση επιμόρφωσης των πρωτοδιόριστων Εκπαιδευτικών στο ΠΕΚ Πειραιά δίνοντας έμφαση στην ένταξη της πειραματικής διαδικασίας στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στα Σχολεία της Δ/θμιας Εκ/σης ·                    

Μηχανογραφήθηκαν όλα τα πληροφοριακά στοιχεία που διαχειρίζεται το ΕΚΦΕ ( όργανα και υλικά, εκπαιδευτικοί, σχολεία κ.α.)                 

Υποστηρίχθηκε και αναβαθμίστηκε η ιστοσελίδα του ΕΚΦΕ με εκπαιδευτικά λογισμικά, εκπαιδευτικό υλικό που παράχθηκε κύρια από τους εκπ/κούς του ΕΚΦΕ, με εκπαιδευτικά νέα, με χρήσιμες συνδέσεις κ.α.                

Το ΕΚΦΕ διέθεσε και φέτος εργαστηριακό εξοπλισμό σε 18 Γυμνάσια και Λύκεια για την υλοποίηση των απαραίτητων εργαστηριακών ασκήσεων. Διακινήθηκαν περί τα 60 οργανα, συσκευές και σετ χημικών και βιολογικών παρασκευασμάτων.·                   

Πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις σε Λύκεια της περιοχής τα οποία δεν διαθέτουν εργαστήριο ή παρουσίασαν κάποια προβλήματα στη λειτουργία του, με σκοπό την αντιμετώπιση των προβλημάτων σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς.

Τέλος συγκεντρώσαμε και επεξεργαστήκαμε τους πίνακες με τα απολογιστικά στοιχεία λειτουργίας των εργαστηρίων Φυσικών Επιστημών των Γυμνασίων και Λυκείων της περιοχής ευθύνης μας τα συμπεράσματα των οποίων παραθέτουμε. Τονίζουμε ότι η συντριπτική πλειοψηφία των  82 Λυκείων και  Γυμνασίων της περιοχής ευθύνης μας ανταποκρίθηκε θετικά στη υποχρεωτική συμπλήρωση του σχετικού πίνακα και ερωτηματολογίου. Δεν ανταποκρίθηκαν οι σχολικές μονάδες: 

ΛΥΚΕΙΑΓΥΜΝΑΣΙΑΕΠΑΛΕΠΑΣ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ
5o ΓΕΛ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥΕΣΠ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΝΙΚΑΙΑΣ1ο ΕΠΑΛ ΝΙΚΑΙΑΣΕΠΑΣ ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ
  ΕΣΠ ΓΕΛ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥΕΣΠ ΓΥΜ/ΣΙΟ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥ1ο ΕΠΑΛ ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΥΕΠΑΣ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ
Τελευταία Ενημέρωση στις Πέμπτη, 30 Απρίλιος 2009 09:55
 

Δραστηριότητες 2000-01

E-mail Εκτύπωση PDF

16/12/2000

Οργάνωση ημερίδας στο Δημαρχιακό Μέγαρο Νίκαιας (16/12/2000) με θέμα: «Οι Φυσικές Επιστήμες στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση»

Έκδοση των πρακτικών απο το ΕΚΦΕ Νίκαιας

15/11/2000

Σεμινάριο  για  τα  νέα βιβλία  της  Φυσικής  Β? Λυκείου  σε  συνεργασία  με  το  Σχολικό Σύμβουλο  κ. Κ. Στεφανίδη, το  οποίο  παρακολούθησαν  60  καθηγητές, στο 1ο Εν. Λύκειο Δραπετσώνας.

7/12/2000

Σεμινάριο  για  τα  νέα  βιβλία  της Χημείας  Λυκείου  σε  συνεργασία με  το  Σχολικό  Σύμβουλο  κ. Κ. Στεφανίδη, το  οποί παρακολούθησαν  25  καθηγητές, στο 2ο Εν. Λύκειο Δραπετσώνας.

16/12/2000

Ημερίδα   με  θέμα: «Οι  Φυσικές  Επιστήμες  στη  Δευτεροβάθμια  Εκπαίδευση», εκπροσωπώντας  τη  Δ/νση  Β/θμιας  Εκπαίδευσης  Πειραιά  και  σε  συνεργασία  με  την  Ένωση  Ελλήνων  Φυσικών  και το  Σχολικό  Σύμβουλο  κ. Κ. Στεφανίδη. Τις  εργασίες της  ημερίδας  αυτής, που  πραγματοποιήθηκε  στο  Δημαρχιακό  Μέγαρο  Νικαίας  με  τη  συμπαράσταση και οικονομική ενίσχυση  του  τοπικού  Δήμου, παρακολούθησαν  250  εκπαιδευτικοί  του  κλάδου  των  Φυσικών  Επιστημών.

7/2/2001

Σεμινάριο με  θέμα: «Εξελίξεις  στη  θεωρητική  και  πειραματική  μελέτη  των  στοιχειωδών  σωματιδίων» σε  συνεργασία με  το  Σχολικό  Σύμβουλο  κ. Κ. Στεφανίδη. Ομιλητές του σεμιναρίου ήταν οι Επίκουροι Καθηγητές του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου κ.κ. Τράκας Νικόλαος και Γαζής Ευάγγελος και το παρακολούθησαν 40 εκπαιδευτικοί του 3ου και 4ου Γραφείου ,στο 8ο Γυμνάσιο Πειραιά.

8/3/2001

Εκπαιδευτική  επίσκεψη  στα  ΤΕΙ  Αθήνας  και  ενημέρωση  των εκπαιδευτικών  κλάδου ΠΕ4 με  αντικείμενο  την  «Οπτική  Ολογραφία». Η  επίσκεψη  έγινε  σε  συνεργασία  με  το  Γενικό  Τμήμα  Φυσικής ? Χημείας  και  Τεχνολογίας  Υλικών  των  ΤΕΙ  Αθήνας. Κύριος  ομιλητής  ήταν  ο  καθηγητής  κ. Α. Αραβαντινός  και  συμμετείχαν  20  εκπαιδευτικοί.  

22/3/2001 

Συνδιοργάνωση  με  το  Σχολικό  Σύμβουλο  κ. Σ. Κουμπή   δειγματικής  διδασκαλίας  στο  3ο  Ενιαίο  Λύκειο  Νικαίας.  Συμμετείχαν  όλοι  οι  καθηγητές  που  διδάσκουν  το  μάθημα  της  Φυσικής  στα  Εν. Λύκεια  της Νίκαιας.

3/5/2001 - 6/5/2001

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Πυρηνικών Ερευνών (CERN) στη Γενεύη της Ελβετίας. Η επίσκεψη  αυτή  έγινε  σε  συνεργασία  με  το  Ελληνικό Τμήμα  Εκλαΐκευσης της Φυσικής (Outreach  Group)  του Μετσόβιου Πολυτεχνείου. Συμμετείχαν 19 Φυσικοί της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης  Πειραιά. Οι επισκέψεις στον επιταχυντή και τα σεμινάρια πραγματοποιήθηκαν με οδηγούς Έλληνες επιστήμονες που ζουν και εργάζονται στο CERN. Τα έξοδα της επίσκεψης βάρυναν τους ίδιους τους καθηγητές .

 


JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

Science in School

science in school

ΠΑΝΕΚΦΕ

panekfe

CHEM VIEW

Master Classes

Η ΧΗΜΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΤΟΥ ΜΗΝΑ

Τι θα θέλατε περισσότερο από το ΕΚΦΕ;
 
Η ΓΝΩΜΗ ΣΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ
 

ΣΥΝΔΕΔΕΜΕΝΟΙ ΧΡΗΣΤΕΣ

Έχουμε 10 επισκέπτες συνδεδεμένους

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterΣήμερα21
mod_vvisit_counterΧτες31
mod_vvisit_counterΑυτή την εβδομάδα179
mod_vvisit_counterΑυτό το μήνα520
mod_vvisit_counterΣυνολικά268971